Up to OZ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Putten - WaarBenJij.nu Up to OZ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Putten - WaarBenJij.nu

Up to OZ

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

23 April 2008 | Thailand, Bangkok

Jaja lieve mensen,

Voordat ik Tahiland ga verlaten en inruil voor Australie, even een kort verslag van de laatste 2 super vette weken...

Wanneer ik mijn tas had gepakt klaar om te vertrekken uit Pai, kwam ik er al snel achter dat het 'Sokran festival' van start was gegaan. Dit is het Thais nieuwjaar en houd in dat mensen, jong en oud, bewapend met supersoakers, emmers, tuinslangen... alles waar je iemand mee nat kan maken de staat op gaan, om iedereen vervolgens ook echt zeiknat te maken. Niemand wordt gespaard, zelfs ik en mijn bagage niet. Deze 3 dagen was ik in de nacht aan het reizen en heb het dus op 3 plaatsen mee mogen maken. 1e dag was in Pai en Chiang Mai, 2e dag in Bangkok en de laatste dag Koh Phangan. In Pai viel het nog mee, maar de rest was echt complete gaos. De eerste 2 dagen heb ik het helaas een beetje moeten ontwijken omdat ik mijn bagage nergens kwijt kon, maar op Koh Phangan heb ik het goed geviert. Tijdens het inchecken kwam er een vrouw naar me toe en vroeg of ik mee wilde achter op de truck om mee de straten van Koh Phangan op te gaan. Na 2 minuten zat ik op een auto met andere backpackers en locals, met een supersoaker in mn recherhand en een fles whiskey in de andere, op iedereen te schieten. Tijdens deze happening kwamen er ook mensen met een soort vloeibare klei om op je gezicht smeren en een soort poeder over je heen te gooien. Het idee erachter is dat je zonden worden weggewassen en dat je schoon het nieuwejaar ingaat. Het was dan ook een super vette dag, beetje vergelijkbaar met de sfeer op koninginnedag in A'dam, alleen gooit iedereen hier een emmer water over je heen (en het is 40 graden:D).

Ik heb hier dan ook een meisje leren kennen Michel uit Tsjechie, via haar Ian uit Australie en Daniel uit Duitsland en zijn die avond ook meteen uitgegaan, en de avond daarna, en de avond daarna. De eerste avond haakte zij al snel af en ben ik verder gaan partyen, en heb uiteindelijk een hele bizarre nacht meegemaakt met 2 andere gasten uit Canada, Corey en Mike. Al deze mensen zijn dan ook met de full moon bij elkaar gekomen(uiteraard werd er nog met meer mensen gechilled, alleen deze komen steeds terug in het verhaal).

Na de eerste 3 dagen Koh Phangan ben ik naar Koh Tao ofwel Turtle Island gegaan om te duiken. Dit was GE-NI-AAL, en de groep waarin ik zat ook. Dit werd na de 2e dag ook echt al een vrienden team wat zich steeds verder uitbreiden... Op de eennalaatste dag toen we in de bar zaten, kreeg 1 van de gasten het bruute idee om bikinies, rokjes, topjes, en jurken te kopen, en vervolgens de volgende dag in de ochtend een ere rondje op de catwalk te lopen, en erin te duiken. Dit idee hebben we dan ook gerealiseert en de hele duikschool heeft kunnen genieten van ons spectaculaire optreden. Er is ook een film van gemaakt, heb ik helaas niet genomen omdat ik 50 euro net iets te duur vond. Verder heb ik nu mn open water natuurlijk behaald, veel vette vissen gezien maar helaas geen schildpadden.

Toen was het de 20e, de dag van DE FULL MOON PARTY. Ik heb de boot terug genomen naar Koh Phangan, om daar vewrvolgens mijn goede vriendin Leila en Marieke te meeten. Ook heb ik afgesproken met de gasten die ik eerder heb ontmoet. Toen ik aankwam op mijn resort, kwam ik daar ook heel toevallig 2 gasten tegen waarmee ik de trekking heb gedaan in ChIang Mai, Ed en Jonas(een van de zweden). De avond brak aan en Corey en ik begonnen met zn 2 aan de whiskey zijn langs gegaan bij de rest en hebben toen Leila en Marieke opgehaald. Dit feest is ECHT grenzenloos, niets is te gek, alles kan/mag, overal hoeren, drug, drank... complete gaos--> SUPER!!! Ik laat de foto's dan ook voor zich spreken (ze komen er echt snel aan).

Toen de full moon nog niet was afgelopen, moest ik direct van het strand terug naar Koh Tao omdat ik perongeluk mijn pasport in de locker had laten liggen. Op de boot was natuurlijk een after, en werd om 10 uur nog stevig door gedronken. Ik heb hier wat dames leren kennen, waarbij ik kon slapen tot mijn boot weer vertrok. Dit zou de laatste boot zijn en vertrok om 3 uur. Om 4 uur werd ik dan ook wakker en zat vast op Koh Tao, zonder schoenen, t-shirt, de S van Superman op m'n borst en een gigantsiche kater. Toen ben ik naar 1 van de gasten van de Duikgroep gegaan Sonny uit India, en ben met hem gaan stappen en daar blijven crashen. De volgende ochtend ben ik vroeg naar de boot gegaan, en net toen ik aan de beurt was om in te checken, werd ik opgehaald door Sonny, politie en de staff van het resort. Er was die avond bij hem ingebroken en natuurlijk werd ik verdacht. Gelukkig kom ik snel weer gaan en mijn boot halen, anders zou ik al mijn aansluitingen missen om naar Bangkok te gaan.

Terug in Bangkok heb ik een prive chauffeur gehuurd en ben naar de Wat Bang Pra tempel gegaan voor een Sak Yant, een magische tattoo. Wanneer je aankomt moet je bloemen, sigaretten en en donatie afstaan om de Wat (tempel) te steunen. Daarna wacht je op je beurt tot de monnik bij jou komt. De andere mensen die wachten op hun tattoo helpen de monnik de huid strak te houden, terwijl hij met een naald van ongeveer 40 cm in je rug prikt. Nadat de monnik klaar is smeert hij een zalf op de yant, pakt hij je met 2 handen vast en blaast een magische spreek je de yant. Ze geloven dat dit je zal beschermen tegen al wat kwaat is, zolang je volgens een aantal regels leeft, namelijk: je mag niet doden, stelen, vreemdgaan, je leven laten leiden door drank of drugs of je vrouw(in de ban van je vrouw raken). Doe je dat ben je dus veilig voor alle soorten van gevaar, ziektes, verbetert de gezondheid, zou ook mee vrouwen aan moeten trekken... verder heb ik het gedaan omdat het ook een hele mooie bijzondere en zeldzame tattoo is.

Okey, met 2 nachtjes vlieg ik dus naar Australie waar ik me met 3 van mijn beste vrienden ga herrenigen, namelijk Niels, Dave en Duco... Natuurlijk kijk ik daar onwijs nar uit, en wordt ook een hele andere vakantie dan thailand. Denk aan gallen, zuipen, feesten etc.!!!

Take care and we'll keep in touch...

  • 23 April 2008 - 14:22

    Mellie:

    Damn gast!!Klinkt weer gruwelijk!!!
    Wat een heaven zo he!!
    Veel plezier in Aussieland....!!!
    Ben echt heel benieuwd naar je tattoo trouwens....dus regel effe die kabel ouwe en kwak er effe wat pica's op!!X

  • 23 April 2008 - 15:22

    Liselotje:

    Waaaaaaaaaaaauw! Wat een verhalen! Klinkt echt goed allemaal! Ben ook heel benieuwd naar je foto's en hoe je het gaat hebben in Aussie met de jongens!
    Veel geluk!
    xxxxxxxxx

  • 23 April 2008 - 15:24

    Carina:

    hoe bedoel je anders dan thailand... daar ging je toch ook gallen..zuipen..feesten..:P
    klinkt iig erg heftig allemaal maar wel op een goeie manier.
    goeie reis naar australie!

  • 23 April 2008 - 15:25

    Carina:

    oh ja en ik wil nu wel eens wat foto's zien hoor! :)

  • 23 April 2008 - 17:02

    Gerrtt:

    gozaaahhh,, vet man dat je sokran geviert heb,, zo te horen was dat ook super.. pleur die foto's er snel op.. ik ben razend benieuwd haha laterrrr

  • 23 April 2008 - 19:23

    Aadje:

    Ziet er goed uit ouwe! Gedraag je je een beetje ;-)
    Geniet ervan, layter Aadje

  • 23 April 2008 - 22:05

    Krul Clc:

    jee dat is nog al wat,kijk uit naar alle verhalen die je gaat vertellen,wanneer je terug bent,don t forget,i don t forget you

  • 24 April 2008 - 07:08

    Beuk:

    Gruwlke verhalen hier weer pik! Volgend jaar weer maar dan met de heel hillegom op ko phangan chillen xD fok chersonisos. rustig aan daar

  • 24 April 2008 - 07:09

    Beuk:

    Gruwlke verhalen hier weer pik! Volgend jaar weer maar dan met de heel hillegom op ko phangan chillen xD fok chersonisos. rustig aan daar

  • 24 April 2008 - 07:09

    Beuk:

    Gruwlke verhalen hier weer pik! Volgend jaar weer maar dan met de heel hillegom op ko phangan chillen xD fok chersonisos. rustig aan daar

  • 24 April 2008 - 08:43

    Eev:

    Timmy. Man, man, man, wát een verhalen. Echt om jaloers op te zijn. Feesten hier, duiken daar... goedemorgen. Waarschijnlijk zit je nu al in Aussie, met de boys, maak er een mooie tijd van! Ik wacht je in augustus op in NL! xxx Eev

  • 27 April 2008 - 09:41

    Milan:

    geniaal allemaal man! wat een story..
    ik ben echt benieuwd naar je foto's want
    jou kennende moeten die echt sick zijn.

    Take care ouwe rimmer!

    laterss

  • 28 April 2008 - 17:32

    Oma Joep:

    hoe ziet die tattoo er precies uit. Je maakt wel wat mee zeg, wat jij nu meemaakt daar heb ik mijn hele leven over gedaan. liefs oma

  • 29 April 2008 - 13:31

    Shanna:

    hey tim
    leuke verhalen haha had niks anders verwacht :P veel plezier nog!!
    xx

  • 06 Mei 2008 - 08:19

    Stephan:

    kijk zo hoort een full moon party te zijn.
    gr.

  • 08 Mei 2008 - 09:13

    Jeffrey:

    heeej pik,

    Mooie verhalen ik vind het leuk dat het zo goed gaat nu inmiddels al AUS hoe is het daar nou??

    laterder

  • 16 Mei 2008 - 14:25

    Olivier:

    eej gozer,
    bevalt het nog steeds en nog genoten van jullie avondje..? wanneer zet je foto van je tattoo online. moet je even doen met de camera van niels. na gast ik bel jullie snel weer. mzzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2008

Eind alweer in zicht

29 Juni 2008

East Coast is in zicht

08 Juni 2008

Melbourne

23 April 2008

Up to OZ

12 April 2008

Halverwege Thailand
Tim

Actief sinds 23 Maart 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 8881

Voorgaande reizen:

27 Maart 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: