East Coast is in zicht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim Putten - WaarBenJij.nu East Coast is in zicht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim Putten - WaarBenJij.nu

East Coast is in zicht

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

29 Juni 2008 | Australië, Cairns

Hoi,

Hier weer een nieuw verhaaltje met nieuwe avonturen en nieuwe belevenissen, sinds mijn laatste verhaaltje...

Het avontuur begint al op het vliegveld in Melbourne als kierah en ik ons laatste biertje in de kroeg in Australie nemen. We hadden namelijk nog maar een half uurtje voordat mijn vlucht vertrok en de tijd ging net iets te snel. Daar kwam ik achter toen we uit de kroeg liepen en er een vrouw richting ons
rende, en vroeg of ik ik in het vliegtuig naar cairns zat, en dat die vlucht over 3 minuten zou vertrekken... Tijd voor afscheid was er dus niet en ik ren harder dan dat ik ooit gedaan heb naar de douane, om vervolgens die tijd weer te verspillen door 5 x door de gate heen en weer te lopen omdat mijn Ipod nog in m'n trui zat. Na alles weer ingepakt en aangetrokken te hebben rende ik weer het pad af waar mijn vliegtuig eigelijk al niet meer zou staan, en rende ik er bijna voorbij. Het is dat er 5 mensen voor de poort stonden te springen en te zwaaien en mijn naam riepen. De poort was al dicht en moest dus opengemaakt worden en 3 minuten later dat ik in het vliegtuig stond begon deze met taxien. Wat een opluchting, ik heb 'm gehaald...

Na ruim 3 uur vliegen kom ik aan, en op het moment dat de stuwardess ons welkom heet in het zonnige Cairns begint het keihard te regenen. Gelukkig bleef dat alleen bij die avond en werd Cairns zoals het hoort te zijn, zonnig... Hier heb ik Dave weer opgezocht en chill nu met hem en engelse gekke die hij hier heeft leren kennen. Lekker bij het zwembad chille, biertje, wijn, hamburgers, muziek, prima vertoeven hier. De omschakeling van een super lux appartement (waar de deur voor je wordt open gedaan door receptie, en alles super schoon en opgeruimd is) naar hostels (waar je schaamhaar in
de douchputjes vind, pruken aan de muur, en de gang naar de keuken altijd naar z'n zure pis lucht ruikt van dronken abo's die de entree als toilet gebruiken)is op z'n zachtst gezegt; even wennen! Ook jammer is dat het Lagoon is geslotenwegens renovatie, het gaat weer open op de dag dat wij vertrekken. Maar wegens omstandigheden moet ik hier iets langer blijven en geld dat dus niet voor mij, kom ik later op terug.

Wat we hier eigelijk doen is stappen, chillen, drinken, zuipen, en vooral raaaarrrrr en gek doen. Avonden in groene vuilniszakken stappen of in te kleine orange vrouwentopjes uit als nederland speelde en meedoen aan de raarste competities horen hier ook bij. Er was bijvoorbeeld en danswedstrijd georganiseerd in onze local bar, en voor de mensen die Dave niet kennen, een ras entertainer die de kunst van het paaldansen verstaat als geen ander, is er ook met de titel vandoor gegaan in Kreta (gewonnen van jonges en meisjes) ook is hij winnaar van de miss wet t-shirt competitie (alleen meisjes) en kon het dan ook niet laten om met zijn verbluffende danstechniek australie op zijn kop te zetten. Uiteraard heeft hij deze ook weer gewonnen en kreeg een barbon twv $60-, Hiernaast hebben we ook nog wat uitstapjes gemaakt naar een van de oudste tropische regenwouden van de wereld, waar we verschillende watervallen hebben gezien en ook in hebben gezwommen. 1 daavan is de millaa milla waterval, bekend van de clip van Peter Andrew - Mysterious girl. Ook hebben we in een oude vulkaan gezwommen, wat bijzondere dieren gezien, en wat rock sliding gedaan. Verder hadden we echt een super vette groep en werden er ook veel spelletjes gespeeld en veel gezongen en was gewoon een super vette tour.

Ben ook aan het duiken op een van de mooiste locaties hier op aarde, THE GREAT BARRIER REEF!!! Ik doe hier mijn Advanced cource en heb nu al 3 duiken achter de rug. 1 duik onderwater fotografie, 1 diepte duik en 1 waar je leert om je lucht zo te gebruiken dat je lagner onderwater kan blijven. Eigelijk had ik vandaag mijn andere 3 duiken waarvan 1 een navigatuie duik, maar omdat ik mijn telefoon in de goun (wijn) heb laten vallen heeft deze wat schade opgelopen. Hij geeft geen licht of geluid meer, en trilt ook niet meer. Hierdoor is mijn alarm niet afgegaan en werd ik dus te laat wakker. Geen probleem, even bellen en ik kan waarschijnlijk dinsdag weer duiken. Jammer is dat iedereen maandag al weggaat en ik hier dus nog 2 dagen zit. Maar zoals elk nadeel zijn voordeel heeft, kan ik chill naar het Lagoon om dat dan ook nog even te zien...

Goed het plan is om met Dave de oostkust af te gaan, eerst Townsville, vandaar verder.

De sunday session roept, ik moet er vandoor,

(K)

  • 29 Juni 2008 - 08:27

    Marjan(krul):

    Tjonge, je bent toch wel een aparte, hoor,nog veel plezier xx

  • 29 Juni 2008 - 09:28

    Duco:

    Kerel! hahaha lagge verhalen man, goed bezig daaro in Cairns!
    maar hoe zit het nou met je geld dan? hou je het nog wel vol tot aug?
    en hoe gaan jullie reizen? met bus ofz?
    Awake was trouwens echt focking sick, k kan nie wacht tot Mystery Land..
    Have fun!!
    cheers

  • 29 Juni 2008 - 12:28

    Gert:

    vette verhalen man,, je bent wel weer lekker klunzig bezig met allemaal tim incidenten maar goed.. dat is de aard van het beestje blijkbaar hahahah enjoy je duiken die je nog gaat doen man.. helemaal geweldig daaro met al dat koraal.. als je terug ben springen we dr in vinkeveen een keer in... trouwens,,, awake is echt te vet gewoon hahah
    take it easy

  • 29 Juni 2008 - 14:14

    Brian:

    yo timmy echt gruwelijke verhalen wat je daar allemaal mee maakt.
    wel weer gelukkie dat je vliegtuig er nog stond hee pik zie je snel weer keer in hillegom/haarlem
    (K)

  • 29 Juni 2008 - 16:22

    Stephan:

    leipe shit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2008

Eind alweer in zicht

29 Juni 2008

East Coast is in zicht

08 Juni 2008

Melbourne

23 April 2008

Up to OZ

12 April 2008

Halverwege Thailand
Tim

Actief sinds 23 Maart 2008
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 8863

Voorgaande reizen:

27 Maart 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: