Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Putten - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Putten - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

08 Juni 2008 | Australië, Melbourne

Nadat ik 5 weken niks meer van me heb laten horen, zal ik weer ff een kort verhaaltje achter laten van wat er de afgelopen tijd zoal is gebeurt, nadat ik iedereen heb bedankt voor alle leuke berichtjes, thanks!! Is altijd leuk om te lezen… blijven schrijven!

2 dagen na mijn laatste verhaal ben ik op het vliegtuig richting Melbourne gestapt, waar ik een warm onthaal kreeg met een groot 2ehands spandoek met daarop: Welkom in OZ, en een ‘nieuwe’ vlag van austalie. Daar zaten ze dan, de 3 Hillegommers en Jelle, een kerel die ze onderweg ontmoet hebben en al een tijdje samen mee reizen. Nadat we een beetje bij gepraat hadden, en al vlakbij de auto waren, kwam ik er achter dat ik mijn ipod achter de douana in de wc had laten liggen. Dit was nogal een gedoe om deze terug te krijgen en na veel praten wilde ze dan eindelijk gaan kijken en vonden ‘m gelukkig ook. Dit was dus al een goed begin van mijn eerste 10 minuten in Australië…

Bij ons hostel aangekomen, gingen we meteen aan de tequila en omdat de mannen moesten werken en jelle de enige bikkel was die avond, ben ik met hem uit gegaan en gruwelijk gaan stappen in Melbourne. Dit uitgaan bleef zo ongeveer 1,5 doorgaan met 1 dag rust tussendoor. Hierna hadden Dave, Duco en Jello besloten om door naar Adelaide te rijden en vandaar de outback in te gaan. Na 3 x afscheid genomen te hebben zijn ze dan uiteindelijk vertrokken en Niels en ik zijn achter gebleven in Melbourne om een beetje te werken en nog wat langer van deze stad te genieten.

Na een paar dagen in een hostel te hebben verbleven, was ik wel toe aan wat meer luxe, en zijn Niels en ik ingetrokken bij Kierah, de liefde van Niels zijn leven;). Kierah is een proffesioneel Latin American danseres, maar nu even niet… ze is nu full-time aan het partyen, en parttime oppasser. Dat klinkt natuurlijk al goed, maar dat is nog niet alles… Ze woont namelijk niet zoals de gemiddelde alleenstaande oppasser woont, maar in een extreem bruut appartementen complex, aan het strand en 5 minuten met de tram in het hartje van het centrum zit, 10 hoog, met zeezicht en een super mooië vieuw over de skyline van Melbourne. Van dit 2,5 miljoen appartement hebben we onze eigen sleutel, onze eigen kamers en kunnen we veder gebruik maken van de Saab of de Range Rover. Zwemmen, souna’s, spa’s, tennisbaan e.d. kunnen natuurlijk niet ontbreken bij deze nieuwe levensstijl die wij onszelf hebben aangenomen. Verder heeft zij ook hele mooië vriendinnen en relaxte vrienden, die komen dan ook veel hierheen of wij daarheen om gewoon gezellig te chillen. Kortom, PRIMA VOOR ELKAAR HIER!!! Buiten dit non-stop feesten, hebben we natuurlijk ook wat van de stad zelf bezichtigd dan alleen alle mooië kroegen, clubs en discotheken, zoals bijv. de botanische tuinen, het aquarium, grootste casino van het zuidelijk halfrond, en wat culturele uitstapjes. Ook zijn we naar omliggende dorpen/steden geweest om uit te gaan. Daar konden we dan ook blijven crashen bij vrienden of een van haar ouders andere huizen. Echt super met locals om te gaan. Wat daar ook bij hoort is uitgenodigd worden voor harvest party’s en magic mushroom hunting( 3 á 4 dagen de bossen in om vervolgen met kilo’s paddestoelen terug te komen:D). Helaas hebben we dit af moeten slaan omdat het niet goed uitpakten qua timing.

Verder hebben we met z’n 3e afgelopen weekend de great ocean road gereden, een fantastisch mooi natuurgebied met mooië witte stranden, bergen, watervallen, grotten etc. Hier hebben we behalve mooië natuur ook dieren gezien zoals kookaburra’s, kangaroe’s , papagaaien, en een walvais. Over deze tocht hebben we 2 dagen gedaan. Was een hele mooie ervaring, de natuur, kampvuur maken op het strand tussen de rotsen, biertje en koude spaghetti als avond eten, slapen met z’n 3e naast elkaar achter in de Range Rover, veel gelachen, maar leuk voor 1 keer (de achterbak dan).

Wat we ook nog aan het doen zijn is werken. We doen eigelijk een beetje van alles, en zijn momenteel een spookhuis aan het opknappen… beetje schuren, boren, lijmen, verven, verdient leuk. Ook hebben we de Australische (werk)houding meteen ons eigen gemaakt, namelijk alles rustig aan doen, en je vooral niet haasten. Dit was in het begin wel even wennen, maarja… je moet je tenslotte toch aanpassen aan de lands eigen gewoonten en gebruiken. Elke aussie zegt ook altijd; No worries.

De plannen voor de komende periode zijn als volgt: Niels gaat aankomende maandag of dinsdag met wat vrienden richting Perth met de auto, en gaat vanaf daar verder omhoog de westkust af om vervolgens bij Darwin door de Outback weer naar beneden te gaan naar Melbourne om Kierah weer te zien.
Ik blijf nog een weekje in Melbourne werken, wil ook eigelijk nog even boksen. We hebben hier namelijk 2 heren leren kennen waarvan er 1 de titel australisch kampioen lichtwelter klasse draagt, Eddie ‘Psycho’ Dellic, en Sam die binnenkort een greep doet naar diezelfde titel. Zij zijn al mee gaan stappen, en ik zou eventueel gratis met Eddie kunnen trainen. Super vet maar ook super zwaar… Verder denk ik dat ik de Outback oversla en meteen een ticket neem naar Cairns, lekker de warmte op ga zoeken, duiken en op de stranden chillen, en dan eindelijk wat backpackers ga ontmoeten. De 3 gasten zijn inmiddels ook al opgesplitst en Dave zit nu ook in Cairns(BRUUT!!!). Duco is nu Perth onveilig aan het maken en Jelle heeft OZ verlaten voor het prachtige Thailand, NICE!

Omdat waarbenjij.nu een beetje faalt(mijn account iig) kan ik er helaas geen foto’s op zetten. Wat je zou kunnen doen is even bij Niels en Duco op de site kijken en hun foto’s en avonturen bekijken op dndownunder.blogspot.com. Ook ben ik weer bereikbaar: +61 424 302 003. (voor de mensen die naar awake fest gaan, twijfel niet, geef gerust een belletje, kan ik toch nog een beetje mee genieten, thnx)

Nou iedereen, dit was ‘m weer voor voorlopig…
Ik zeg: “De groeten uit OZ & no worries.”

• 08 Juni 2008 - 06:44

Duco:

eeey kerel!
    je hebt dr echt weer een bruut verhaal van gemaakt! lkkr bezig
    Jullie hebbe t goed voor elkaar daar in Melbourne.
    Hier in Perth is t ook zkr wel lagge, maja over een weekje sta ik al weer op schiphol. Ik geef wel ffe een belletje als ik dan de 28e op Awake ben, no worries ;)
    maar k heb ook al veel zin om weer met z'n alle op Mysteryland te staan!
    k spreek je man
    Have fun at the East Coast!
    Cheers, duco

• 08 Juni 2008 - 10:30

Eva:

Maaaaaaaan, Timmie!
    Geniaal stukje waar ik lang op heb moeten wachten, maar oke;). Ziet er uit alsof je je in ieder geval nooit verveeld. Dikke prima! Hey timmie, nog ontzettendddddddddd veel plezier, maak er de MOOISTE tijd van. En ik zie je augustus weer. Ohja, ik zal je ook f bellen vanaf Awakefest (Gister Free your mind fest, ook geniaal)!! xx Eva

• 09 Juni 2008 - 15:47

Isua:

klinkt fucking gruwelijk timmie, geniet ervan!

• 10 Juni 2008 - 14:18

Carina:

jij hebt het elke keer toch wel weer goed voor elkaar zeg!

je hebt nog ff he? veel plezier!

x carina

• 11 Juni 2008 - 15:48

Marcel Bodenstaff:

Hoi Tim,

mooi verhaal. Ik hoop dat je zonder alle andere Hillegommers en niet te vergeten Jelle, je nog een beetje plezier in Melborne hebt.
    Heb jij misschien het email adres van Kierah?

Groejes,

Marcel bodenstaff

• 12 Juni 2008 - 12:02

Stef:

Gozerrr!
    goed bezig man! klinkt goed daaro :D doe mij ook s zon reisje :P veel plezier nog!
    Latersss Stef